Nakca Dagen

Heej :)

Idag hade vi Nacka Dagen som jag sa. Jag fick göra origami, det är Japansk pappaersvikning tror jag. Jag vek en groda och en ros. Jag blev faktiskt nöjd. Det gjorde jag på förmiddagen, på efetermiddagen så hade jag Stickning! Asså jag ville inte ha det! Det  är så tråkigt! Men jag stickade i allafall en "påse" till nån grej mamma har. Till Lunch var det julbord. Ullrika (mat tanten) hade gjort jätte fint i matsalen. Hon hade dukat lång bord med vita dukar på. Hon hade lagt ut bestick, servetter och hon hade ställt fram glas med Julmust i. Det blev som ett gvanligt julbord, med prinskorv, köttbullar, jansson, sill osv. Men jag tog bara några köttbullar, en prins korv (som inte var god, så jag slängde den) och potatis.

Det var alltså NackaDagen!

Kisse's

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0