Böcker...

Hellu :P

I dag vart det nog ingen specielt rolig dag. Jag har faktiskt inte gjort någoting annat än att läsa hela dagen.
Jag har läst två böcker bara i dag faktiskt. Den ena var "I sjunde himeln" och den handlade om: 14 åriga Ella har aldrig brytt sig om sitt utseende eller  varit typiskt tjejig. Hon trivs bäst på fotbollsplanen där hon står i mål i ett pojk-lag. Men plötsligt har killarna slutat behandla henne som en i gänget. Det stirrar på hennes inte fult så platta bröst och ber om ursäkt om de råkar tackla henne på fotbollsplanen. Ella är inte helt säker på om hon gillar den nya uppmärksamheten men samtidigt är det rätt kul. 
Samtidigt blir det inte lättare när Ella och hennes bästis Beth bestämmer sig för att gå på en flott välgörenhetsbal och Beths mamma fixar till dem med smink och kläder. Resultatet är fantastiskt! Vad kommer killarna säga när de ser henne nu? Men igentligen är Ella bara intresserad av Adam, som hon verkligen gillar. Kommer han att gilla den nya Ella? Hon har aldrig varit så nervös för en fest tidigare ...
Nästa bok jag läste var Mar drömmen klonad, och den handlade om: Amy Candler har upptäckt att hon är anorlunda än alla sina jämnåriga - hon är nämligen perfekt, onaturligt perfekt. Hon ser och hör bättre än någon annan och hon har aldrig varit sjuk. Men på en resa till New York med Tasha och hennes familj svimmar Amy. Hon hamnar på sjukhus och får inte ta emot besök. Hon är inlåst och totalt isolerad. Amy inser att hon blivit kidnappad! Och i ett rum på sjukhuset träffar hon sju andra flickor - kopior av henne själv. Sju Amy till ...
                                      

Jo sen lite grann emellan när jag läste var jag inne på datorn och var då såklart inne på Playahead :D        

Ha det gött igelkött!!!                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0