Semlor

Hellu :P

Jag skrev inget igår för jag kom hem ganska sent... men jag kan skriva det i dag (:
Jo, i går var jag hemma hos Anna, när jaag kom dit visade hon mig först runt, för jag har  aldrig varit där förut. Sen gick vi upp på hennes  rum och fastnade vid ett stort 1000 bitars pussel. Det var ett sånt här pussel som man inte vet vad man ska lägga för något xD Asso det var ju sälvklart en  bild på framsidan, det var några människor som kollade på något och skrek. Man skulle lägga det som dom såg, och det är ju ganska svårt men vi kom en liten bit. 
Sen gick vi ner och åt lunch med Kajsa och Alice (Kajsa storasyster... Alice Kompis) Sen hade vi tänkt att vi skulle baka semlor eftersom att det var semeldagen :D Först gjorde vi själva brödet, fast det tog väldigt lång tid därför att först skulle det jäsa under en bak handduk i 35 minuter, sen skulle man forma dom till en semla fast vi gjorde hjärtformade, fast när dom hade jäst vart det vanliga runda semlor :P Sen skulle dom jäsa i 30 minuter till... Så vi spelade "Alias" man skulle vara två och två och så skulle man beskriva ett ord som stog på ett kort fast med andra ord så skulle man gissa vad det var. Fast Kajsa och Alice vann :S fast bara med ett ord... Sen ringde klockan och vi skulle fixa med grädde och sånt. Men i stället för vanlig grädde tog vi choklad grädde och i stället för mandelmassa tog vi hallon :P Ja sen gick vi ut i snön o byggde världen finaste snögubbe och  en liten hund,,, fast det var lite svårt med bara en hand , men, men... Sen åt vi middag (köttfärssås med spaggeti) Ja, sen skljutsade Annas mamma mig och Alice till finntorp och så hämtade mamma upp mej där :D

Adjos 
  

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Våra bästa bästissemlor! goaste ju! <3



btw slår vad om att det där är alice semla?! ;)

2009-03-02 @ 18:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0