I'm back! ;)

Hellu :P¨

Nu är jag tillbaka från Linköping och Dalarna och är redo att blogga igen! :D
Jag var först hos min farmor och farfar i Linköping. Jag och Tilde tog bussen dit och var där från måndag till fredag. Jag har för första gången i mitt liv ridit! Om man inte räknar med när jag var liten och betalde fö sån här Ponny ridning. Men nu red jag själv. Jag fick rida på en häst som heter Höner. Han var jätte söt. Jag ska lägg in bilderna på datan i kväll så att ni kan få se :D Höner fyllde dessutom år! 20 blev han, Grattis på födelsedagen Höner! Vi firade med att ge honom en morot som både tack för ridturen och för att han fyllde år. Ena dagen gick vi till Gamla linköping. Det är som en gammal stad, där dopm visar hur man bodde förut och så fick man prova på olika saker, som att tvätta (fast det gjorde inte vi) göra leksaker som ockor och barkbåtar, jag gjorde en bark båt för skojjs skull och Tilde satt och pysslade med sin docka som var gjord av ett vedträ. Sen provade vi att gå på styltor och ..... jag kommer inte i håg vad det heter men det är som en ring man slår med en pinne på för att den ska rulal frammåt, det var as svårt men jaja. Vi var också och badade, det var rätt kul.
På lördagen... klumpigt nog av mej satte jag mej i ett myrbo i gräset, och fick myrbett över hela benen så vår granne kerstin fick komma och smörja in med nåna salva. Och i går så satte jag mej på en humla som såklart brände mej så att jag fick ett jätte märke och fick smörja in mej med salva igen.
Jag, mamma och Tilde var i Ludvika (som ligger i dalarna) från i söndags till i går tisdag. Vi var och hälsade på Frida (i Tildes klass) och hennes mamma Åsa som har sitt landställe där. Det var jätte fint och dom hadde. Sjötomt. Jag och mamma och Barbie som i en liten stuga medans Tilde, Frida och Åsa som i nne i det stora huset. Vi badade varje morgon både innan och efter frukost och mitt på dan åkte vi in till stan för att det var så varmt då. Sen när vi kom hem badade vi resten. Det var som varmast i vattenet (det var alltså en sjö) 28 grader! Det var såå skönt....
Men nu måste jag gå.

Puss och hej leverpastej x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0