Bakat till mammi! :P <3

Heej :) <33
Eftersom att vi åker till skåne i morgon med pappa så tänkte jag baka kola till mamma som hon kan musa på när hon är ensam ;) Hon kommer bli jätte glad säkert! Jag har hittat ett recept jag tänkte följa :)
Ingredienser
Portioner: 4-6

2 dl vispgrädde
2 dl socker
1 dl sirap
1 msk smör

Tillagningstid: Över 20 min
Svårighetsgrad: Medel

Gör så här
Koka grädde, socker och sirap i en tjockbottnad kastrull. När smeten börjar tjockna, gör ett test genom att droppa lite smet i ett glas kallt vatten; om smeten stelnar är kolan klar.

Vispa ner smöret och häll upp smeten i en form på oljat bakplåtspapper. Ställ kallt att stelna. Ta bort pappret. Skär/klipp kolan i lagom stora bitar.

Jag hoppas den blir god :) För mammas skull :)

Puss <333


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0