Choklad Cupcakes

Mina Cupcakes blev jätte bra! Jag lärde mej allt en läxa när dom andra svämmade över! Men nu har jag i alla fall gjort klart dom nya och det blev väldigt lyckat! Bilden är inte riktigt rättvis, för dom ser mycket godare ut i verkligehetn, inte ika glansiga och så...
Här är ia llafall mina cupcakes som jag gjorde. Jag tycker faktiskt att dom blev riktigt fina för att vara första gången :)




Recept på Choklad Cupcakes

Cupcake "degen"

Ca 16 medelstora cupcakes:

2 ägg
2 dl socker
6 msk mjukt smör
1½-2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
ca 1 tsk vaniljessens
½ dl vaniljyoughurt ( eller 1 dl mjölk)
½ dl kakao, lite drygt

Chokladfrosting

5 msk kakao
50 g smör eller maragarin
3 dl florsocker
2 msk vispgrädde
1 äggvita

Cupcake "Degen"

Vispa ägg och socker fluffigt. Blanda bakpulver, mjöl och kakao i en skål för sig. Mickra smöret mjukt och vänd ned det i äggsmeten. Rör sedan ned mjölblandningen. Smaksätt med vanilj och youghurten.
Fyll formarna till lite drygt hälften och grädda i 175 grader under  15 minuter. Låt svalna innan de dekoreras.

Chokladfrosting

Smält smöret i en bunke i mikron eller vattenbad (sjudande vatten i en bred panna på spisen) och rör i florsocker, kakao samt grädde. Låt svalna. Vispa under tiden äggvitan till fast skum. Vispa inte för länge - bara tills äggvitan tjockat. Vänd i den vispade äggvitan i chokladblandningen och rör ihop till en chokladfrosting. Nu kan du bre ut chokladfrostingen på det du önskar.

Det var allt för mej. Ha en fortsatt trevlig kväll :)



Kommentarer
Postat av: LISOU

Tack så mycket!:)

detsamma!

2010-02-02 @ 20:57:33
URL: http://hhannalouise.blogg.se/
Postat av: Awwiee

oki oki så bra :D Åh sugen jag blev på att baka nu :D

2010-02-02 @ 21:02:58
URL: http://duhittahit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0